Robert Węglarz

Robert WĘGLARZ - doświadczony hotelarz i skuteczny menadżer, przez niektórych uznawany obecnie za jednego z najlepszych ekspertów i trenerów branżowych w kraju.

1553405719


Dyrektor Generalny firmy szkoleniowo-doradczej „Alchemia Hotelarstwa”, konsultant i ekspert hotelowy, trener biznesu i szkoleniowiec, współautor polskiego systemu certyfikacji dla hoteli SPA – Quality Standard.
Autor wielu publikacji w pismach branżowych (Hotelarz, Hospitality, SPA Inspiration, Poradnik Inwestora) oraz wystąpień i referatów na konferencjach naukowych, wykładowca akademicki.
Ukończył Technikum Gastronomiczne oraz Akademię Ekonomiczną w Krakowie na Wydziale Ekonomii i kierunku Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstw, a obecnie jest doktorantem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystyki, gdzie został powołany na członka Rady Menedżerów Biznesu i Administracji.
Ma za sobą ponad 25 lat aktywnej, udokumentowanej i popartej sukcesami operacyjnej pracy 
w branży gościnności usługowej i zdobyty przez ten okres ogromny bagaż doświadczeń na niemal wszystkich stanowiskach (był kelnerem, kucharzem, barmanem, kierownikiem restauracji, portierem, recepcjonistą, shift menadżerem, dyrektorem hotelu i wreszcie prezesem zarządu), połączonej z przeszło 10-letnią praktyką trenerską i doradztwem branżowym. 
Prowadził liczne szkolenia i konsultacje branżowe między innym w ramach największego jak dotychczas w Polsce projektu szkoleniowo-doradczego skierowanego do branży turystycznej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) pod wspólnym tytułem "Turystyka Wspólna Sprawa” (TWS). 
Pracował między innymi w hotelach sieci Intercontinental (IHC), Holiday Inn, Forum, Accor (Ibis i Sofitel), Malinowych Hotelach, kilku obiektach prywatnych, a także Spółce Interferie S.A. 
Zarządzając hotelami zdobywał z nimi i dla nich wiele nagród i wyróżnień, między innymi: 
  • Jakość Roku,
  • Certyfikat jakości ISO 9001:2000,
  • dwukrotnie – Najlepszy Hotel Medical SPA w Polsce,
  • Najlepszy Hotel SPA & Wellness w Polsce,
  • dwukrotnie Najlepszy Hotel Resort SPA w Polsce, 
  • Najlepszy Hotel Femi SPa w Polsce.
i osiągał ponadprzeciętne wyniki operacyjne między innymi: 
  • wzrost zysku operacyjnego w ciągu roku o ponad 180%,
  • wzrost obłożenia pokoi o 80%,
  • poprawa płynności o ponad 280%, 
  • zmniejszenie fluktuacji kadr, 
  • obniżenie wskaźnika food cost o ponad 30%.
Pozostali eksperci: