Pierwsze polskie badania jakości obiektów Spa

1511218148Podsumowaniu badań przyświecała maksyma Henry’ego Forda: „Sukces leży w umiejętności przyjęcia punktu widzenia Klienta i patrzenia zarówno z jego pozycji, jak i z własnej”.


Podczas badań firma wzięła „pod lupę” 211 obiektów promujących się na swoich stronach internetowych jako ośrodki typu Spa, a więc posiadające w swojej ofercie m.in.: pakiety Spa, gabinety kosmetyki profesjonalnej gdzie wykorzystywane są tzw: kosmetyki Spa, saunę, basen czy jacuzzi.


W czasie trwającego 40 dnia badania firma otrzymała 139 ankiet (66% ogółu) na temat wyposażenia i charakteru świadczonych przez obiekty usług.


Następnie ośrodki umiejscowione zostały na mapie Polski pod względem ilości posiadanych gwiazdek.


Podczas prezentacji część wyciągniętych wniosków przedstawiono za pomocą danych statycznych.


Warto zatem zwrócić uwagę, że:


- 85% obiektów posiada w swojej ofercie jacuzzi,


- 73% saunę fińską,


- 75% saunę parową,


- 28% tepidarium,


- 35% infrasaunę,


- 19% grotę solną,


- 74% masaże klasyczne,


- 75% masaże orientalne,


- 59% krioterapię,


- 46% zabiegi sanatoryjne,


- 52% kapsułę Spa,


- 34% konsultacje lekarską,


- 29% ajurvedę,


- 11% akupunkturę,


- 14% shiatsu,


- 16% yogę,


- 7% Tai Chi,


- 43% Fitness,


- 29% tenis,


- 20% golf w pobliżu,


- 51% rowery,


- 20% konie,


- 46% nordic walking.


 

1511218148Pozostała część przeprowadzonego przez firmę Comfortum badania dotyczyła m.in. obsługi klienta przed przyjazdem do ośrodka (rezerwacji telefonicznej oraz internetowej), sprawnego przekazywania informacji na temat lokalizacji obiektu (zarówno w języku polskim jak i po angielsku) czy też informacji na temat działania strefy Spa.


Przeprowadzona dodatkowo kwerenda telefoniczna wśród klientów portalu spahotele.pl pozwoliła na statystyczne zobrazowanie poziomu zadowolenia klientów obiektów Spa w Polsce.


Wyniki kształtowały się następująco (0 min. – 100% maks) :


Obsługa przed przyjazdem:


- Telefoniczna: 37%,


- Internet: 48%,


- dojazd: 60%,


- Obsługa recepcji: 45%,


- meldowanie: 60%,


- wymeldowanie: 31%,


- Gastronomia: 65%,


- produkty: 79%,


- obsługa: 31%,


- Pokoje: 73%, wyposażenie: 75%, obsługa: 55%


- Usługi towarzyszące: 43%, wyposażenie: 46%, obsługa: 37%


- Usługi SPA część mokra: 61%, wyposażenie: 74%, obsługa: 52%


- Usługi SPA część sucha: 45%, wyposażenie: 51%, obsługa : 38%


Jak wykazało badanie, klienci coraz częściej dostrzegają niedostateczny stosunek jakości świadczonych usług w stosunku do narzuconej ceny.


Zarządzający ośrodkami powinni zatem skupić swoją uwagę na podnoszeniu jakość obsługi gościa oraz poziomu oferowanych usług.


Przeprowadzone badanie testowe jasno wykazało potrzebę realizacji szczegółowych badań tak poszczególnych obiektów jak i całego rynku.


1511218148 1511218148


 1511218148 1511218148


1511218148  1511218148


copywriting Milena Grochal
Inne artykuły w tej samej kategorii: