Naszym potencjałem są pracownicy

Wchodząc do działu rezerwacji usłyszałam ciekawą rozmowę pracownika przekonującego, ze SPA które znajduje się w naszym Hotelu to nie tylko małe jacuzzi, ale prawdziwe profesjonalne gabinety z wykwalifikowaną obsługą. Po zakończeniu rozmowy z Gościem dopytałam pracownika, który opowiedział mi, ze nasz potencjalny klient czuł się oszukany przez kilka obiektów reklamujących się jako SPA a tak naprawdę nie posiadających takiego zaplecza.
Ta rozmowa zmusiła mnie do refleksji i zadania sobie bardzo ważnego pytania – Jak zbudować wiarygodna markę na rynku Hoteli SPA?. Wszyscy doskonale wiemy jak szybko zaczął się rozbudowywać trend SPA & Wellness to ostatnimi czasy tzw. Must be – czyli nie koniecznie skorzystam, ale musi być w obiekcie do którego się wybieram. Przypomnijmy sobie - kiedyś basen był luksusem teraz jest obligatoryjny, to samo dzieje się ze SPA, które stało się obowiązkowe w hotelach wypoczynkowych. Czy to dobrze?
Oczywiście  każda dodatkowa usługa jest atutem , ale tak naprawdę kto może posługiwać się tą nazwą? Jakie są z nią związane regulacje? Na chwilę obecną niestety praktycznie żadne – rynek jak zwykle szybciej dostosowuje się do potrzeb klienta niż ustawodawca.
W związku z powyższym jak przekonać naszego potencjalnego gościa, iż w naszym obiekcie zrelaksuje się w profesjonalnym SPA?. Myślę, ze warto przedstawić ofertę na stronie Internetowej, która pokaże ilość gabinetów oraz ich wygląd i nastrój – nie czarujmy się - wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Kolejny istotny element to menu SPA, które pokaże szeroki wachlarz zabiegów i możliwości terapeutów. Znana i rozpoznawalne marka będzie również kartą przetargową dla niedowiarka.

1531903295


Naszym największym potencjałem są ludzie – dlatego też nie tylko Recepcja SPA planująca zabiegi ale również Recepcja Główna i dział sprzedaży powinny znać doskonale możliwości Hotelowego SPA, powinni w nim go-ścić od czasu do czasu aby na tyle znać produkt aby wiarygodnie go przedstawić.
I aby zbudować wiarygodną markę należy konsekwentnie szkolić personel, podwyższać jakość oferowanej usługi i produktów. Pamiętajmy o tym, że marketing szeptany będzie naszym najlepszym orężem w walce z nieuczciwą konkurencją.

Kamila Barszczewska, Dyrektor Hotelu Senator
Inne artykuły w tej samej kategorii: